16 Mei 2009

NUFFNANG CTR BONUS

Salam sejahtera, diharap semua pembaca dalam keadaan sihat n ceria-ceria..
Ok..hari ni saya nak bercerita lagi mengenai Nuffnang, ni dah post yang ke-3 mengenai Nuffnang...hehehe
Topik apa agaknya? Nuffnang CTR Bonus....
Baru-baru ini Nuffnang memperkenalkan CTR Bonus dimana jika nilai CTR atau Click trough Ration untuk satu-satu campaign (iklan) dari Nuffnang ni sebanyak 0.2% atau lebih, kita akan diberikan bonus tambahan! Menarik tu! Ini yang menyebabkan saya makin suka ngan Nuffnang ni.

CTR Bonus :
To reward blogs for good campaign performance, Nuffnang will now be giving out bonus earnings for blogs that achieve a CTR (Click-through ratio) of 0.2% or higher on new campaigns that run on their blog. This figure is based on average industry standards.

Ini ada contoh blogger (wanmus) yang telah mendapat hasil dari bonus tersebut.(sayang bukan aku yang dapat. huhuhu..:( )




Lihat gambarajah diatas. Pendapatan dari campaign celcom broadband sebanyak RM26.34, kemudian dapat bonus lagi sebanyak RM6.58 secaara percuma. Begitu juga dengan campaign gempak selebriti astro dimana pendapatan sebanyak RM 2.34, bonus diberi sebanyak RM 0.59.
wahh..ni baru 2 campaign cecah 0.2%, kalaulah banyak lagi yang cecah..fuhhh..anda kiralah sendiri pendapatan anda akan dapat dari Nuffnang ni.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan